Особливості місцевого самоврядування на території Донбасу стосуються системи контролю за ОМС, а не наділення їх додатковими повноваженнями, - експерт

14147«Коли мова йде про особливості здійснення місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей в контексті змін до Конституції України, то громадяни повинні знати, що це стосується системи контролю за органами місцевого самоврядування на цій території, а не наділення їх додатковими повноваженнями».
На цьому наголосив директор ГО «Інститут розвитку територій», один із авторів реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні Юрій Ганущак на зустрічі з представниками регіональних Офісів реформ.
За його словами, існує необхідність конституційного врегулювання запровадження інституту військово-цивільної адміністрації шляхом внесення відповідних змін до Конституції. Тому, пояснює, п. 8. розділу «Прикінцеві та перехідні положення» Проекту Закону «Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади) говорить про те, що «Особливості здійснення місцевого самоврядування в окремих районах Донецької і Луганської областей визначаються окремим законом».
«Існує об’єктивна потреба посиленого контролю за діями та рішеннями органів місцевого самоврядування в Луганській та Донецькій областях. Повноваження цих органів повинні бути однакові на території Донецької та Луганської областей, але різняться методи контролю за їх здійсненням зі сторони держави», - наголосив експерт.
Він повідомив, що одразу після прийняття змін до Конституції України в частині децентралізації влади, має бути підготовлений законопроект “Про особливості здійснення місцевого самоврядування в Донецькій та Луганській областях”. У цьому документі, пропонує експерт, територію Луганської та Донецької областей умовно розділити на 4 зони за рівнем ризиків проявів сепаратизму, в яких можуть брати участь органи місцевого самоврядування (ОМС):
1 зона - території, де ризики низькі;
2 зона - території, де високі ризики ворожого інформаційного впливу;
3 зона – території, де високі ризики для безпеки виборних осіб;
4 зона – території, які не контролюються державними органами.
Такі зони, за словами Юрія Ганущака, мають встановлюватися актом Президента на підставі рішення РНБО (із визначенням такого порядку в законі). По кожній із названих зон мають бути чітко виписані і закріплені контрольні функції.

Комунікативна група Центрального офісу реформ

Остання зміна сторінки: 17-11-2015 18:37