ДИСТАНЦІЙНЕ КАЗНАЧЕЙСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ

information_items_440266Державна казначейська служба України  розпочала широкомасштабну промислову експлуатацію системи дистанційного обслуговування (далі - СДО) із застосуванням електронного цифрового підпису через ПТК «Клієнт казначейства – Казначейство». Так, вже з початку червня поточного року на всій території України забезпечена можливість безперебійного  підключення до системи дистанційного обслуговування розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів.

ПТК «Клієнт казначейства – Казначейство» призначений для надання зовнішнім клієнтам Державної казначейської служби України (розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів) віддаленого доступу за допомогою мережі Інтернет до інформаційних ресурсів Казначейства для автоматизації процесу виконання бюджетів усіх рівнів. Це дозволить оптимізувати витрати на підтримку цього процесу завдяки відмові від потоку вхідних та вихідних паперових документів, прискорити обробку інформації, скоротити час на казначейське обслуговування бюджетів та зменшити кількість помилок в даних.

Доступ зовнішніх клієнтів до ресурсів інформаційного середовища Казначейства  відбувається через стандартні web-браузери, які зазвичай розповсюджуються вільно, тому їх використання не збільшить вартість ні інформаційних ресурсів Казначейства , ні програмного забезпечення на боці розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів.

Зокрема, до переліку функцій АС «Є-КАЗНА», доступ до яких повинні отримати розпорядники та одержувачі бюджетних коштів, належать:

– функції ведення Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів;

– функції ведення мережі;

– функції обміну плановими бюджетними документами (річний розпис призначень державного бюджету, розписи місцевих бюджетів, планові показники, розподіли, кошториси тощо);

– функції створення та підписання меморіальних документів;

– функції завантаження інформації щодо бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань;

– функції отримання даних щодо руху коштів.

Переваги для клієнтів у витратах на систему дистанційного обслуговування клієнтів через ПТК «Клієнт Казначейства – Казначейство» порівняно з іншими on-line системами полягають у наступному:

-          Державна казначейська служба України надає послуги по генерації ключів електронного цифрового підпису безкоштовно;

-          використання клієнтами системи дистанційного обслуговування клієнтів через ПТК «Клієнт Казначейства – Казначейство» не потребує абонплати, тобто безкоштовно;

-          первинне підключення клієнтів до системи дистанційного обслуговування клієнтів через ПТК «Клієнт Казначейства – Казначейство» безкоштовне;

-          підтримка клієнтів щодо використання системи дистанційного обслуговування клієнтів через ПТК «Клієнт Казначейства – Казначейство» безкоштовна.

Виключення потоку паперових документів, окрім прямої економії коштів та часу, надає ще одну перевагу. Підтверджуючі документи (бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання тощо), якими супроводжуються платіжні документи, достатньо буде передати до органу ДКСУ лише один раз. Електронна копія такого документа буде збережена у базі даних, тому подальше використання цього документа для підтвердження наступного платежу (що буває, наприклад, при виконанні окремих етапів по довгостроковим договорам) буде виконуватись завдяки лише посиланню на збережену копію. Оскільки усі електронні документи (електронні копії паперових документів) підписуються електронним цифровим підписом, інформація, що знаходяться у базі даних є повним, достовірним та цілком легітимним відбитком оригінального документа.

Завдяки такому рішенню зменшиться навантаження на канали передачі даних між органами Казначейства та розпорядниками бюджетних коштів, спроститься процес обслуговування видаткової частини бюджетів усіх рівнів, та зменшиться ризик внесення помилок.

Більш детальніше можна ознайомитись із актуальними інструкціями щодо впровадження та використання системи дистанційного обслуговування клієнтів Казначейства України на офіційному сайті Державної казначейської служби України www.treasury.gov.ua в розділі «Електронні сервіси». Варто звернути увагу на відеопрезентацію системи  дистанційного обслуговування програмно-технічного комплексу  "КЛІЄНТ КАЗНАЧЕЙСТВА-КАЗНАЧЕЙСТВО", розміщену в цьому ж розділі. У  відеопрезентації показано процес підключення та роботи системи «Клієнт-Казначейство».

Казначейство просить розпорядників та одержувачів бюджетних коштів взяти активну участь у підключенні до системи дистанційного обслуговування.

 

УДКСУ у Рахівському районі Закарпатської області

Остання зміна сторінки: 05-08-2015 12:21