Київ-Рахів – для чого він нам потрібен?

Хто не мріяв хоча б раз побувати в Українських Карпатах, здолати хоча б одну гірську вершину, вдихнути на повні груди п’янке, смерекове повітря, почути пісню дзвінкоголосих струмків, що наповнюють собою швидкоплинну річку Тиса. А втілює в собі неповторну красу цього диво-краю відома далеко за межами країни, курортна Рахівщина.

Рахівський район має потужний рекреаційний потенціал та унікальні для України природно - кліматичні умови, історичні та географічні особливості. Мальовничі пейзажі, велика кількість цілющих мінеральних вод, приваблюють на Рахівщину багатьох туристів та мандрівників, любителів активного гірського відпочинку.

Невід’ємною частиною індустрії туризму є транспортне обслуговування, яке забезпечує пересування туристів з одного місця в інше, впливаючи тим самим на ефективність туристичної діяльності. Туризм і транспорт, як перспективні та взаємопов’язані галузі економіки.

Сьогодні залізниця здійснює величезний обсяг пасажирських перевезень при високому рівні комфорту, швидкості та доступним цінам. З часу свого виникнення й до сих пір залізниця дає свій суттєвий внесок в розвиток туризму і бере активну участь у здійсненні туристичних подорожей.

Аналізуючи техніко-економічні особливості пасажирського залізничного транспорту можна визначити його роль в системі туристичного обслуговування. Пасажирський залізничний транспорт: здійснює масові туристичні перевезення на середні і дальні відстані; виконує транспортне обслуговування всіх видів і форм туризму на протязі всього календарного року; комплексно задовольняє транспортні і туристичні потреби під час подорожування туристів; забезпечує організацію і проведення тривалих туристичних подорожей за прямими і круговими маршрутами, в тому числі і в комбінації з іншими видами пасажирських засобів перевезення.

Тому важливим постає питання щодо відкриття руху потягу Київ -Рахів. Це питання порушувалося вже неодноразово — і громадськістю, і органами місцевої влади. Пропозиції до плану заходів щодо забезпечення сталого розвитку і благоустрою гірських населених пунктів Рахівського району було розроблено райдержадміністрацією спільно з головами сільських, селищних рад, розглянуто 17 червня 2013 р. на засіданні Координаційної ради з питань місцевого самоврядування при голові районної ради та направлено на розгляд постійної комісії обласної ради. До зазначених пропозицій серед іншого входило і відновлення залізничного сполучення між містами Рахів та Київ.

Якщо проаналізувати динаміку пасажирських перевезень, по області за десять місяців 2013 року залізничним транспортом перевезено 7,5 млн. пасажирів. Це становить 17,1 % від загального обсягу перевезень усіма видами транспорту і на 1,3 % більше, ніж у відповідному періоді минулого року.  На даний час цей вид перевезень дешевший і вигідніший для населення. Відновлення залізничного сполучення Рахів – Київ дасть можливість залучити до перевезень не тільки жителів Рахівського, але і Тячівського та Хустського районів. Чисельність постійного населення цих трьох районів становить 359,3 тис. осіб або 29% від загальної по Закарпатській області.

З метою підняття рентабельності залізничного сполучення між містами Київ та Рахів, а також, враховуючи технічну можливість – наявність  залізничної колії необхідного розміру, розглянути можливість продовження залізничного сполучення Київ – Рахів до Сігет Мармацієй (Румунія) – Тересва (Україна) – Чоп –Ужгород.

Обласна, районна та місцева влада постійно доводить, що транспортний зв’язок між районом та столицею й іншими регіонами країни має принципове значення.

Вирішення цієї проблеми буде сприяти не тільки поліпшенню транспортного обслуговування горян, але й позитивно позначиться загалом на розвитку гірської Рахівщини.

Андріяна Гейніш

Остання зміна сторінки: 28-11-2013 16:29