Громадська приймальня адміністрації - про свою роботу

Одним із напрямків роботи районної державної адміністрації є сприяння вирішенню проблем мешканців Рахівщини, котрі опиняються в скрутних умовах, потребують консультації керівництва району тощо. Обов'язки щодо роботи зі зверненнями громадян покладені на відділ зв'язків з громадськими організаціями, засобами масової інформації та з питань внутрішньої політики апарату РДА.

За 9 місяців 2013 року до районної державної адміністрації  надійшло 1212 пропозицій, заяв і скарг, що на 273 звернення (-18,4%) менше ніж за відповідний період 2012 року та на 916, ніж за 9 місяців 2011 року (-43,0%). Серед них 817 письмових та 395 усних, (з них 53 висловлено на виїзних прийомах), 51 – колективне звернення та 12 телефонних. Загальна кількість громадян, що звернулись до райдержадміністрації становить 2193 особи проти 3172 особи за 9 місяців 2012 року (на 30,9% менше). У своїх зверненнях заявники порушили 1249 питань, проти 1485 питань за 9 місяців 2012 року.

Із загальної кількості звернень до інших органів влади різного рівня за звітній період надійшло 123 звернення від 397 мешканців району, що на 4 звернення більше, ніж за відповідний період минулого року. На 163 особи збільшилась кількість заявників, які з питань, що можуть бути вирішені на районному рівні, звернулись до органів влади вищого рівня та інших гілок влади.

Отже, зросла кількість звернень на Урядову гарячу лінію, висловлених мешканцями району. Це свідчить про ріст правової освіченості громадян та зручність користування даним сервісом при роботі зі зверненнями. Спираючись на отриманий досвід та результати роботи Урядової гарячої лінії, для вдосконалення роботи органів виконавчої влади із зверненнями було створено Закарпатський обласний контактний центр із функціонуванням єдиного телефонного номеру “гарячої лінії”. Відповідним розпорядженням голови райдержадміністрації було призначено осіб, відповідальних за опрацювання звернень, отриманих з обласного контактного центру.

При цьому є чітка тенденція до зменшення кількості звернень, отриманих за належністю від обласної державної адміністрації, а отже і від інших вищих органів влади (Адміністрація Президента України, Секретаріат Кабінету Міністрів України, Апарат Верховної Ради України тощо). Так кількість відповідних звернень за 2 роки скоротилась на 35%.

За результатами роботи зі зверненнями громадян за 9 місяців 2013 року видно, що переважали звернення, які надійшли до райдержадміністрації у письмовому вигляді, частка таких становила 68% (що на 7% менше, ніж за відповідний період минулого року). При цьому на 7% зросла кількість звернень, які були висловлені на особистих прийомах керівництвом райдержадміністрації та кількість звернень, висловлених у ході роботи телефонної лінії райдержадміністрації.

Аналіз надходження загальної кількості звернень показує, що найчастіше громадяни звертаються по таких питаннях:

  • Соціального захисту населення (501; 40,1%). По даному блоку питань найчастіше звертаються щодо виділення матеріальної допомоги, яка фінансується завдяки районній програмі «Турбота». Крім того частина громадян звертається за роз’ясненнями щодо порядку призначення та виплати різних видів соціальних допомог.
  • Комунального та дорожнього господарства, благоустрою  (244; 19,5%). Найбільшу частину звернень в дані категорії становлять ті, які стосуються стану автошляхів та доріг місцевого значення, наслідків стихійних лих, зокрема берегоукріплень, мостів та дамб.

Велика частка звернень громадян в цій категорії пов’язана із потребою в наданні допомоги з придбання паливних дров. Це пов’язано з тим, що Рахівський район єдиний негазифікований в області.

Негативною тенденцією є зростання кількості звернень, які стосуються стану електроліній, їх зношеності, неспроможності безперебійного електропостачання та вирішення спірних питань між громадянами та районним РЕМом.

  • Сільського господарства та земельних питань (137; 11,0%). Однією із основних проблем Рахівського району є малоземелля, яке часто викликає майнові земельні суперечки громадян району.

Оскільки відповідно до чинного законодавства розпорядником земельних ділянок, які знаходяться за межами населеного пункту є райдержадміністрація, то звичною є процедура письмового звернення громадян до голови райдержадміністрації – про надання їм дозволу на право власності на земельну ділянку чи затвердження проекту землеустрою тощо. Дані питання розглядаються комісією щодо розгляду та вирішення земельних питань при райдержадміністрації.

Негативним явищем є тенденція виникнення земельних спорів між сусідами стосовно суміжних ділянок. Це пов’язано із тим, що частина громадян, які користуються земельними ділянками не мають відповідних підтверджуючих документів, які б засвідчували їх законне право власності.

  • Питання освіти, науки, виховання і навчання дітей (64; 5,1%). Частина звернень стосуються покращення матеріальної складової діяльності місцевих закладів освіти, відповідних кадрових питань, розподілу педагогічного навантаження тощо.
  • Питання праці (46; 3,7%). У цій категорії найчастіше звертаються молоді спеціалісти з питань працевлаштування.
  • Житлові питання(39; 3,1%). У зв’язку із частими підтопленнями, іншими наслідками несприятливих природних умов, а також пожежами в житлових будинках найчастіше громадяни звертаються про виділення будівельних матеріалів та коштів на ремонт житла.
  • Питання роботи місцевих органів державної влади та місцевого самоврядування (38; 3,0%).
  • Питання охорони здоров’я (38; 3,0%). Найчастіше громадяни звертаються стосовно пільгового отримання ліків.
  • Питання екологічної безпеки, раціонального природокористування (30; 2,4%). Звернення даної категорії стосуються забруднення навколишнього середовища, нераціонального або незаконного використання природних ресурсів.

Протягом звітного періоду головою райдержадміністрації було здійснено 67 прийомів громадян, зокрема 59 прийомів на місці та 8 виїзних. Загалом на особистих прийомах до голови РДА звернувся 351 мешканець району по 312 питаннях. Виїзні прийоми відвідало 45 громадян, за результатами зустрічей з якими було оформлено 39 звернень. Аналіз проведення особистих прийомів показує, що найбільш наболілими питаннями, які порушували громадяни під час прийомів, є їх соціально-побутовий стан, земельні питання, питання ремонту доріг та електропостачання. Окремо слід зазначити, що на час перебування голови державної адміністрації у відпустці, виконуючим обов’язки було проведено 17 особистих прийомів, з яких 4 виїзні.

Заступниками голови державної адміністрації за 9 місяців 2013 року було проведено в загальному 40 особистих прийомів громадян, з яких 3 виїзних.

З району протягом 9 місяців 2013 року на розгляд до райдержадміністрації надійшло 1212 звернень. На більшу частину звернень надано відповідні роз’яснення в межах компетенції, частина вирішена позитивно (або частково позитивно), інші надіслано для розгляду за належністю. Про результати вирішення кожного звернення виконавці інформують голову райдержадміністрації.

Характерною особливістю останнім часом стає підвищення рівня правової обізнаності громадян стосовно порядку подання звернень, дотримання їх прав щодо строків розгляду та надання відповідей. Також однією із тенденцій є звернення громадян одразу в кілька інстанцій різних рівнів підпорядкованості, чим зумовлена наявність повторних звернень.

Тобто, можна стверджувати, що в частині населених пунктів сформувалась стабільна частина заявників, які доволі активно користуються своїм правом на звернення до державних органів, часто ігноруючи роз’яснення адміністрації про те, в чиїй компетенції знаходиться вирішення їх питань.

Що стосується роботи підрозділів адміністрації зі зверненнями громадян, варто зауважити позитивну динаміку щодо дотримання строків розгляду, конкретизації відповідей, прийняття відповідних рішень за результатами розгляду.

У роботі зі зверненнями громадян варто перш за все наголосити на дотриманні законодавчо встановлених строків та невідкладного розгляду тих звернень, які не потребують додаткового вивчення. Так, законодавчо закріплений  термін розгляду звернень громадян не повинен перевищувати 30 днів. Проте, якщо розгляд не потребує додаткових дій – комісійний розгляд, виїзд на місце, консультації інших установ, організацій тощо, - відповідь має бути надана заявникові у п’ятнадцятиденний термін.

Окрему увагу варто звернути також на дотримання контролю за виконанням графіку особистого прийому громадян керівниками структурних підрозділів. Дані графіки мають бути розроблені в кожному структурному підрозділі, до якого звертаються громадяни з вирішення тих чи інших питань.

З метою широкого інформування громадськості про роботу зі зверненнями громадян, керівникам структурних підрозділів адміністрації, які проводять особисті прийоми громадян із суспільно важливих питань, варто посилити роботу із висвітлення результатів прийому на офіційному веб-сайті райдержадміністрації.

Важлива інформація щодо прийому та реагування на звернення громадян, результати особистих прийомів посадових осіб розміщуються на офіційному веб-сайті райдержадміністрації rakhiv-rda.gov.ua, та офіційній сторінці в соціальній мережі Facebook (www.facebook.com/RakhivRDA).

Відділ зв’язківз громадськими організаціями,засобами масової інформаціїта з питань внутрішньої політикиапарату райдержадміністрації 

Остання зміна сторінки: 01-11-2013 18:37