Внесення змін до актових записів цивільного стану

Відповідно до статті 6 Закону України „Про державну реєстрацію актів цивільного стану” від 2 грудня 2010 року N 2756-VI  до компетенції органів державної реєстрації актів цивільного стану відносять державну реєстрацію народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті, внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання. Внесення змін до актового запису цивільного стану проводиться відповідним органом державної реєстрації актів цивільного стану за наявності достатніх підстав.

Куди звертатись з питання внесення змін?

Заява про внесення змін до актового запису цивільного подається до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання заявника особисто або за дорученням, а у випадках, передбачених статтею 53 Сімейного кодексу України, також до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання першого примірника актового запису про шлюб при пред’явленні паспорта або паспортного документа.

Громадяни України, а також іноземці і особи без громадянства, які проживають за кордоном, подають аналогічну заяву про внесення змін до актового запису цивільного стану, складеного органом державної реєстрації актів цивільного стану України, до дипломатичного представництва або консульської установи України.

Іноземці, особи без громадянства, які постійно проживають в Україні, подають заяву про внесення змін до актового запису цивільного стану, складеного органом державної реєстрації актів цивільного стану України, до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання.

Заява про внесення змін до актового запису про народження у зв’язку із зміною статі (гермафродитів та транссексуалів) може бути подана також до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцезнаходженням закладу охорони здоров’я України, який видав належно оформлене медичне свідоцтво про зміну статевої належності.

Заява про визнання батьківства, яка є підставою для внесення змін, може бути подана до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання першого примірника актового запису про народження або за місцем постановлення рішення суду про визнання батьківства.

 Заява повинна бути заповнена розбірливо, у ній мають бути надані вичерпні відповіді на всі запитання. Відділ державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичне представництво чи консульська установа України не вправі відмовити громадянину в прийнятті та розгляді заяви про внесення змін. Якщо заявник не володіє державною мовою, заява може бути складена іншою особою в присутності перекладача та підписана заявником, про що на ній робиться відповідний запис.

Хто має право подати заяву про внесення змін?

Заява про внесення змін до актового запису цивільного стану подається:

 - особою, щодо якої складено актовий запис;

- одним із батьків неповнолітнього (малолітнього);

- піклувальником неповнолітнього та опікуном малолітнього;

- опікуном недієздатної особи;

- спадкоємцем померлого;

- представником органу опіки та піклування під час здійснення повноважень з опіки та піклування стосовно особи, яка має право на подання такої заяви;

-  за дорученням.

 Які документи необхідно представити до відділу державної реєстрації актів цивільного стану?

Разом із заявою про внесення змін до актового запису цивільного стану заявником подаються: свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану, у яких зазначені неправильні, неповні відомості або відомості, які підлягають зміні; інші документи, необхідні для розгляду заяви та вирішення питання по суті.

На підставі зібраних документів та за наслідками перевірки відділ державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичне представництво чи консульська установа України складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису (або декількох актових записів) цивільного стану або про відмову в цьому. Водночас у висновку зазначається про можливість оскарження відмови про внесення змін до актового запису цивільного стану в судовому порядку. На прохання заявника пред’явлені ним документи, крім заяви, повертаються.

 

Які строки розгляду заяв про внесення змін?

 

Питання про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання розглядається у тримісячний строк з дня подання відповідної заяви до відділу державної реєстрації актів цивільного стану.

 

Як вирішується питання внесення змін?

У разі внесення змін, заява про внесення змін та інші необхідні для виконання документи надсилаються до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання актового запису цивільного стану, до якого вносяться зміни.

Після внесення змін до актового запису цивільного стану заявнику повторно видається або надсилається для вручення до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем його проживання свідоцтво про державну реєстрацію акту цивільного стану. На свідоцтві проставляється штамп «Повторно». Свідоцтво про державну реєстрацію, подане заявником для внесення змін, анулюється та знищується у встановленому порядку.

Начальник відділу державної реєстрації

актів цивільного стану реєстраційної служби

Рахівського районного управління

юстиції у Закарпатській області                                                                                                      М.М. Гарна

Остання зміна сторінки: 01-10-2013 10:09