ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ ПРОЕКТУ СТРАТЕГІЇ УПРАВЛІННЯ ВІДХОДАМИ У ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ ДО 2030 РОКУ

Замовник
Закарпатська обласна державна адміністрація 
Адреса: м. Ужгород, пл. Народна, 4, e-mail:admin@carpathia.gov.ua
тел.: 69-61-00, 69-60-80, 69-60-78

Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
Стратегія управління відходами у Закарпатській області до 2030 року (далі — Стратегія).
Основна мета Стратегії – створення умов для підвищення стандартів життя населення шляхом впровадження системного підходу до поводження з відходами на регіональному рівні; зменшення обсягів утворення відходів та збільшення обсягу їх переробки і повторного використання; розробка основ муніципальної системи збору та утилізації твердих побутових відходів для постраждалого населення, що відповідає як вимогам Європейського Союзу, так і вимогам національного та міжнародного законодавства.
Зв'язок з іншими документами державного планування:
Національна стратегія управління відходами в Україні до 2030 року;
Національний план управління відходами до 2030 року;
Закон України «Про відходи», Водний кодекс України, Земельний кодекс України, Лісовий кодекс України, інші нормативно-правові законодавчі акти; 
чинні короткострокові та середньострокові галузеві регіональні програми, затверджені Закарпатською обласною радою.

Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”, здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
Впровадження даного документу передбачає реалізацію окремих видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, відповідно до статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”.

Ймовірні наслідки:
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
В ході здійснення стратегічної екологічної оцінки мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації Плану, зокрема, для таких складових довкілля:
атмосферне повітря;
водні ресурси;
промислові та побутові відходи, викиди та стоки;
земельні ресурси;
біорізноманіття та рекреаційні зони;
а також наслідки для здоров’я населення;
ймовірні наслідки природних лих, техногенних катастроф, адаптації території регіону до глобальних змін клімату;
б) для територій з природоохоронним статусом:
необхідно оцінити ймовірні наслідки реалізації Плану.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
транскордонні наслідки відсутні в рамках зазначеної стратегічної оцінки.

Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі,
якщо документ державного планування не буде затверджено
З метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків під час стратегічної екологічної оцінки Стратегії, передбачається розглянути “Нульовий сценарій” без впровадження проектних змін.
Альтернатива 1: “Нульовий сценарій” – тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування.
Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Для проведення стратегічної екологічної оцінки буде використана наступна інформація: доповіді про стан довкілля; статистична інформація; інформація, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проекту документу державного планування; дані моніторингу стану довкілля; експертні оцінки; інша доступна інформація.
Під час проведення стратегічної екологічної оцінки будуть застосовані такі аналітичні методи:
•    порівняльний аналіз обласних показників із середніми показниками в Україні та показниками регіонів-сусідів та регіонів, що належать до однієї типології;
•    аналіз тенденцій розвитку;
•    SWOT-аналіз.
Також будуть використані такі методи участі громадськості, як інформування, консультування, опитування, коментування.

Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами.
Так, Закон України “Про охорону навколишнього природного середовища” визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації, споруд та інших об’єктів.
Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:
а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;
б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;
в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;
г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;
д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;
е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;
є) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.
Заходи, спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на об’єкти тваринного світу під час провадження планованої діяльності, у відповідності до вимог статей 9, 37, 39, 40 Закону України “Про тваринний світ”:
–збереження умов існування видового і популяційного різноманіття тваринного світу в стані природної волі;
– недопустимість погіршення середовища існування, шляхів міграції та умов розмноження диких тварин;
– збереження цілісності природних угруповань диких тварин;
– запобігання загибелі тварин під час здійснення виробничих процесів;
– охорону середовища існування, умов розмноження і шляхів міграції тварин;
– недоторканість ділянок, що становлять особливу цінність для збереження тваринного світу;
– розроблення і здійснення заходів, які будуть забезпечувати збереження шляхів міграції тварин.
Заходи, спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров’я населення при здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог статті 24 Закону України “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення” з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів:
– відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;
– заходи радіаційної безпеки, відповідних санітарних правил, а також заходи встановлені нормами, іншими актами законодавства, що містять вимоги радіаційної безпеки;

Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Структура та зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку Стратегії буде виконана відповідно до ст. 11 Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку”.

Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту Стратегії управління відходами у Закарпатській області до 2030 року подаються до департаменту екології та природних ресурсів Закарпатської обласної державної адміністрації та до департаменту охорони здоров’я Закарпатської обласної державної адміністрації: 88000, м. Ужгород, пл. Народна, 4; e-mail:  central@ecozakarpat.gov.ua.
Відповідальна особа: Бедьо Любов Михайлівна (0312) 61-67-01.
Строк подання зауважень і пропозицій становить 15 днів.

Остання зміна сторінки: 23-10-2019 16:44