Як громадським та благодійним організаціям не втратити ознаку неприбутковості з липня

ЛоготипЗ 1 липня 2017 року ВСІ неприбуткові організації, статути яких не відповідають п.133.4 Податкового кодексу України, можуть втратити ознаку неприбутковості та почати платити податок на прибуток.

Нова редакція Податкового кодексу України в частині надання неприбутковості зобов’язує усі неприбуткові організації, які були внесені до Реєстру до 13.08.2015 року, привести свої статути у відповідність до п.133.4 Податкового кодексу України. Граничний термін такого приведення продовжено до 1 липня 2017 року Законом України від 21.12.2016 року No1797.

Для збереження ознаки неприбутковості у статутах громадських та благодійних організацій мають міститися наступні норми:

– «Отримані доходи (прибутки) або їх частини не підлягають розподілу серед засновників (учасників), членів організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.»

– «У разі припинення організації у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення активи організації мають бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховані до доходу бюджету.»

– «Доходи (прибутки) організації або їх частини використовуються виключно для фінансування видатків на утримання організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.»

Відділення Державної фіскальної служби були зобов’язані надіслати неприбутковим організаціям запити щодо відповідності їх статутів вимогам Податкового кодексу України та запросити його копію. Ваша організація може надати податковій інспекції відповідь про Вашу оцінку відповідності статуту (та його копію). Податкова інспекція має проаналізувати відповідність Вашого статуту вимогам Податкового кодексу України. У разі підтвердження відповідності Ви маєте отримати Рішення про присвоєння ознаки неприбутковості. Якщо, на Вашу думку, статут не відповідає вимогам, Ви можете надати податковій інспекції відповідь про приведення статуту у відповідність, з подальшим поданням заяви (за формою 1-РН) після держреєстрації нової редакції статуту.

У випадку якщо статут Вашої організації не містить згаданих вище норм, для подальшого збереження ознаки неприбутковості, підготуйте необхідні зміни до статуту. Затвердіть нову редакцію статуту зі змінами на зборах вищого органу управління (Загальні збори, З’їзд, Конференція тощо). Підготуйте пакет документів для державної реєстрації змін:

– заява про державну реєстрацію змін (За формою затвердженою Наказом Міністерства юстиції України №3268/5 від 18.11.2016);

– статут (прошитий, пронумерований, підписаний головуючим і секретарем зборів вищого органу управління);

– протокол зборів вищого органу управління про затвердження нової редакції статуту, приведення його у відповідність до вимог Податкового Кодексу України (прошитий, пронумерований і підписаний головуючим і секретарем);

– реєстр осіб, присутніх на зборів вищого органу управління, підписаний головуючим і секретарем (для благодійних організацій не вимагається).

Якщо Ви приводите статут у відповідність до обов’язкових вимог Податкового кодексу України та/або Закону України «Про громадські об’єднання» – адміністративний збір відсутній.

Якщо ж Ви вносите інші зміни до статуту – плата 160 грн. у 2017 році (0,1 прожиткового мінімуму) і до пакету документів потрібно додати документ про сплату адміністративного збору.

Згаданий вище пакет документів Ви можете подати особисто чи засобами поштового зв’язку (при відправці поштою справжність підписів на документах засвідчується нотаріально) до Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в Закарпатській області, за адресою: м. Ужгород, пл. Народна, 4, тел. 03122 3-35-87.

Також існує можливість подання даного пакету документів до Центру надання адміністративних послуг при Рахівській РДА (м. Рахів, вул. Миру, 1, кабінет №4) або до Хустського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги (м. Хуст, вул. Івана Франка, 6, тел. 03142 5-18-01).

У разі правильності всіх поданих документів та їх відповідності законодавству, держреєстратор повинен розмістити відсканований статут у Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Перевірити наявність Вашого статуту в ЄДР можна за посиланням: https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch . Термін державної реєстрації змін до статуту: громадська організація – 3 робочі дні, благодійна організація – 1 робочий день.

Після реєстрації змін до установчих документів, подайте заяву (за формаю1-РН) з позначкою «зміни» до податкової інспекції за місцем Вашої реєстрації. Термін розгляду заяви 1-РН – 14 календарних днів. Ви маєте право не подавати статут організації зі змінами у паперовій формі. Податковий інспектор може отримати нову редакцію статуту Вашої організації через ЄДР (про що у заяві 1-РН проставляється відповідна відмітка).

Перевірити себе у Реєстрі неприбуткових установ та організацій можна на сайті Державної фіскальної служби України (у вкладенні «Інформація з Реєстрів»): https://sfs.gov.ua .

За більш детальною інформацією та роз’ясненням звертайтесь до Рахівського бюро правової допомоги за адресою: м. Рахів, вул. Миру, 1 кабінет №13-15, тел. 03132 2-51-31, e – mail : rakhivske@legalaid.uz.ua.

Рахівське бюро правової допомоги