Правові та економічні засади здійснення державних закупівель

40_393b479f_sМіністерство економічного розвитку і торгівлі України як Уповноважений орган, який відповідно до абзацу четвертого частини третьої статті 17 Закону України ,,Про публічні закупівлі” (далі-Закон) щороку до 20 січня та додатково в разі потреби оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, на веб-порталі Уповноваженого органу, повідомляє.

Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади установлені Законом України ,,Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 № 922-УІІІ (далі – Закон). Цей Закон набрав чинності 19.02.2016 року та введений у дію: з 1 квітня 2016 року для центральних органів виконавчої влади та замовників, що здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання; з 1 серпня 2016 року – для всіх замовників.

Водночас, оскільки Законом України ,,Про здійснення державних закупівель”, який втратив чинність з 1 серпня 2016 року, було передбачено, що Уповноважений орган щорічно до 20 січня оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, Мінекономрозвитку України розмістило лист інформативного характеру від 15.01.2016 № 3302-06/906-06 ,,Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним”, що містить інформацію щодо функціонування відповідних реєстрів та електронних сервісів. Указаний лист розміщений на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за адресою: www.me.gov.ua у рубриці ,,Публічні закупівлі”.

Разом з цим, згідно з частиною першої та другої статті 17 чинного Закону замовник приймає рішення про відмову-учаснику та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або може прийняти рішення про відмову учаснику та відхилити тендерну пропозицію у випадках, визначених у цій статті Закону.

Частиною третьою статті 17 Закону визначено, що замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. При цьому замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Ураховуючи викладене, оскільки положеннями статті 17 Закону на Уповноважений орган покладено обов’язок поінформувати шляхом оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу про перелік наявних відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, Міністерство звернулося до Міністерства юстиції України, Національної поліції України і Державної фіскальної служби України із загатами щодо надання оновленої (за наявності) інформації щодо функціонування таких реєстрів, які можуть містиш інформацію, указану у частинах першій та другій статті 17 Закону.

У зв’язку з цим, у разі отримання оновленої інформація щодо змін у переліку наявних відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, Уповноважений орган повідомить додатково.